Informatyka
KOLEGIUM |
Kolegium Medyczno-Przyrodniczo-Techniczne |
POZIOM KSZTAŁCENIA (STUDIÓW) |
studia pierwszego stopnia (inżynierskie) |
TRYB STUDIÓW |
stacjonarny i niestacjonarny |
CZAS TRWANIA |
3,5 roku (7 semestrów) |
PROFIL KSZTAŁCENIA |
profil praktyczny |
DZIEDZINY, W KTÓRYCH OSADZONO EFEKTY UCZENIA SIĘ |
dziedzina nauk inżynieryjno - technicznych |
DYSCYPLINY NAUKOWE, DO KTÓRYCH ODNOSZĄ SIĘ ZAKŁADANE EFEKTY UCZENIA SIĘ |
informatyka techniczna i telekomunikacja |
TYTUŁ ZAWODOWY UZYSKIWANY PRZEZ ABSOLWENTA |
inżynier |
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA KIERUNKU
Absolwent studiów inżynierskich pierwszego stopnia na kierunku Informatyka uzyskuje wiedzę i umiejętności z zakresu ogólnych zagadnień informatyki oraz wiedzę i umiejętności techniczno-informatyczne dotyczące systemów informatycznych, podstaw telekomunikacji i sztucznej inteligencji. Poznaje zasady budowy i działania współczesnych komputerów oraz urządzeń z nimi współpracujących, systemów operacyjnych, sieci komputerowych i relacyjnych baz danych. Uzyskuje i rozwija umiejętność programowania obiektowego w językach Java i C++, zna zasady inżynierii oprogramowania w stopniu umożliwiającym efektywną pracę w zespołach programistycznych. Absolwent nabywa praktyczne umiejętności projektowania i implementacji gier komputerowych, środowisk wirtualnej rzeczywistości, wizualizacji danych i graficznych interfejsów użytkownika. Dodatkowo student ma możliwość nabycia praktycznych umiejętności z zakresu akwizycji obrazów z zastosowaniem nowoczesnego sprzętu, analizy i przetwarzania obrazów cyfrowych w tym zjawisk szybkozmiennych. Dzięki wszechstronnemu przygotowaniu jest zdolny do wykorzystywania w pracy zawodowej swojej wiedzy i umiejętności z zachowaniem zasad prawnych i etycznych.
MODUŁY DO WYBORU
-
PRZETWARZANIE I WIZUALIZACJA DANYCH
Moduł "przetwarzanie i wizualizacja danych" przygotowuje studentów dodatkowo w zakresie problematyki projektowania i obsługi baz danych, grafiki komputerowej i wizualizacji danych, tworzenia gier, w tym gier dla trójwymiarowych środowisk wirtualnej rzeczywistości, analizy i przetwarzania obrazów, w tym zjawisk szybkozmiennych, multimediów, projektowania serwisów internetowych oraz podstaw telekomunikacji i metod sztucznej inteligencji.
-
SYSTEMY I SIECI KOMPUTEROWE
Moduł "systemy i sieci komputerowe" przygotowuje studentów dodatkowo w zakresie problematyki projektowania i realizacji sieci komputerowych, projektowania i obsługi systemów baz danych, systemów operacyjnych i użytkowych oraz podstaw telekomunikacji i bezpieczeństwa sieci.
Warunkiem uruchomienia modułów specjalnościowych jest zainteresowanie jej uruchomieniem wyrażone przez odpowiednią liczbę osób adekwatną do liczby osób przyjętych na dany kierunek studiów.
MOŻLIWOŚCI ZATRUDNIENIA
Absolwent przygotowany jest do pracy w firmach informatycznych i telekomunikacyjnych z branży IT/ICT zajmujących się budową, wdrażaniem lub utrzymaniem narzędzi i systemów informatycznych i telekomunikacyjnych oraz w innych organizacjach, przedsiębiorstwach i instytucjach, w których takie narzędzia i systemy są wykorzystywane.
Zajęcia w PUSB prowadzone są przez doświadczonych wykładowców o dużej praktyce zawodowej. Wykładowcy w Instytucie Informatyki i Matematyki Stosowanej stanowią w większości kadrę Politechniki Łódzkiej, Uniwersytetu Łódzkiego oraz Wojskowej Akademii Technicznej.