Realizacja założeń Strategii  Rozwoju Uczelni  na lata  2019-2024 oraz  jej  misji  i  wizji, podkreślających  dążenie  do  doskonałości  dydaktycznej  oraz do budowania   statusu wiodącego  ośrodka  w  zakresie  kształcenia  zawodowego  i  specjalistycznego,  wymaga wypracowania systemowych  rozwiązań  w  zakresie  zapewnienia  i  stałego doskonalenia jakości kształcenia. Odgrywają one kluczową rolę w diagnozowaniu mocnych i słabych stron procesu kształcenia realizowanego w Uczelni oraz w podejmowaniu na tej podstawie działań, służących  kształtowaniu, umacnianiu  i  poszerzaniu  jej  oferty  dydaktycznej.  Dzięki  temu, Uczelnia może w bardziej efektywny sposób odpowiadać na wyzwania współczesności, w tym na przemiany  rynku  pracy  i  zmieniające  się  oczekiwania  młodzieży  akademickiej, związane ze sposobami zdobywania i poszerzania swojej wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych. System Zapewnienia Jakości Kształcenia Państwowej Uczelni  im.  Stefana  Batorego zbudowany został z pełnym poszanowaniem  autonomii  i  specyfiki poszczególnych jednostek dydaktycznych Uczelni,  w  oparciu  o własne,  a  także krajowe  i międzynarodowe doświadczenia i  dobre  praktyki w  zapewnianiu  jakości  kształcenia,  w przekonaniu, że wysoką jakość umacniają przede  wszystkim: dialog, współpraca, rzetelna ocena podejmowanych działań i dążenie do upowszechniania najlepszych, wypracowanych rozwiązań. Za   podejmowanie działań  w  obszarze  doskonalenia  jakości  kształcenia odpowiedzialni  są wszyscy  członkowie  społeczności  akademickiej Uczelni.
Cele Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia:
    - Wspomaganie realizacji celów strategicznych i operacyjnych Uczelni powiązanych z jej misją i wizją, szczegółowo opisanych w Strategii Rozwoju na lata 2019-2024.
 
    - Doskonalenie jakości kształcenia poprzez bieżące monitorowanie i wspieranie działań na rzecz usprawniania sposobu organizacji procesu kształcenia.
 
    - Doskonalenie jakości kształcenia poprzez systematyczną ocenę, analizę i aktualizację programów studiów oraz monitorowanie sposobów kształtowania zakładanych, zgodnych z Polską Ramą Kwalifikacji, efektów uczenia się dla studiów o profilu praktycznym.
 
    - Doskonalenie procedur ewaluacji przebiegu procesu kształcenia oraz analizy czynników, które mogą mieć bezpośredni lub pośredni wpływ na jego kształt.
 
    - Wspieranie działań na rzecz mobilności studentów i kadry akademickiej oraz internacjonalizacji procesu kształcenia.
 
    - Wspieranie działań na rzecz stałego rozwoju kadry akademickiej.
 
    - Wspieranie działań na rzecz poszukiwania efektywnych form kształtowania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych studentów, adekwatnych do ich potrzeb i oczekiwań oraz umożliwiających im efektywne funkcjonowanie w warunkach współczesnego i przyszłego rynku pracy.
 
    - Wspieranie podnoszenia atrakcyjności i konkurencyjności oferty edukacyjnej Uczelni.
 
    - Systematyczne pozyskiwanie i analiza danych, pochodzących z różnych dostępnych źródeł, które mogą mieć wpływ kształt realizowanego w Uczelni procesu kształcenia oraz dostarczanie na ich podstawie informacji i rekomendacji dla władz Uczelni i jej poszczególnych jednostek organizacyjnych, umożliwiających podejmowanie działań naprawczych oraz doskonalenie tego procesu.
 
    - Kształtowanie, wzmacnianie i promowanie kultury jakości oraz odpowiedzialności za przebieg procesu kształcenia młodzieży akademickiej wśród różnych kategorii interesariuszy Uczelni.
 
W Państwowej Uczelni im. Stefana Batorego funkcję Pełnomocnika Rektora ds. Jakości Kształcenia pełni:
dr Cezary Brzeziński
cbrzezinski@pusb.pl
Szczegółowy opis uczelnianego systemu zapewnienia jakości kształcenia.