Członkowie Koła Naukowego Pedagogia opracowali
eksperymenty dla dzieci, ułatwiające zrozumienie trudnych zjawisk
przyrodniczo-fizycznych.
Eksperymenty dotyczą m.in.: złudzeń optycznych; różnic
gęstości wody powodujących, iż substancje nie mieszają się ze sobą; procesu komunikacji;
napełniania balona bez samodzielnego nadmuchania go,
z wykorzystaniem drożdży; użycia
ciepłej wody, octu i atramentu, które przyczyniają się do szybszego/wolniejszego
rozpuszczania pigmentu w wodzie; akustyki zaprezentowanej przy użyciu kieliszków,
wody i mokrego palca; unoszenia
się konstrukcji kilka centymetrów nad ziemią lub po powierzchni przy użyciu
płyty CD, plasteliny, korka od płynu do mycia naczyń i balona.
Działania te podejmowane są w ramach projektu: proste eksperymenty obrazujące
trudne zjawiska.
Przedstawiciele KN Pedagogia polecają ww.
eksperymenty nauczycielom, studentom (w ramach edukacji przyrodniczej i
społeczno-przyrodniczej) i rodzicom.