W dniu 18 maja br. odbyło się Seminarium Naukowe on-line: Edukacja zdalna w czasach pandemii - próba bilansu mocnych i słabych stron, zorganizowane przez Instytut
Nauk Społecznych.
Obrady składały się dziewięć bloków tematycznych:
- Cyfrowe dzieciństwo,
cyfrowa młodość, cyfrowa nauka
- Zagrożenia
prywatności w przestrzeni wirtualnej
- Przestrzeń
wirtualna jako środowisko wychowawcze – raporty z badań
- Uzależnienie
od Internetu i przestrzeni wirtualnej
- Przemoc
internetowa: jak pomóc cyberdzieciom?
- Mocne strony
pandemicznej edukacji na odległość
- Samotność i
izolacja w procesie edukacji zdalnej
- Jak
bezpiecznie uczyć się z Internetu i bawić się w internety?
- Edukacja zdalna: co stało
się z uczniami, ich rodzicami i nauczycielami? – w trosce o dobrostan psychiczny uczestników
edukacji.
Celem debaty była próba przedstawienia zalet oraz
zasygnalizowania słabych stron procesu edukacji, prowadzonej w systemie zdalnym
z powodu zaistniałej sytuacji pandemicznej. W trakcie obrad zasygnalizowano
także najważniejsze kwestie dotyczące planowania i przebiegu edukacji zdalnej,
na które powinny zwrócić uwagę wszystkie instytucje i podmioty odpowiedzialne
za ten proces.