7 kwietnia
br., odbędzie się Ogólnopolska Konferencja
Naukowa „Nauczyciel wobec uczenia się i
wyrównywania szans edukacyjnych w szkole i w jej otoczeniu – możliwości,
wyzwania i dylematy” organizowana przez Instytut
Nauk Społecznych Kolegium Społeczno-Ekonomicznego Państwowej Uczelni im.
Stefana Batorego.
Podczas spotkania będą
poruszane tematy:
1.Osobowość i kompetencje
współczesnego nauczyciela.
2.Ewolucja profesji
nauczycielskiej oraz funkcji zawodowych nauczyciela.
3.Istota oraz przejawy
nauczycielskiego profesjonalizmu.
4.Twórczy nauczyciel kreatorem
twórczego rozwoju ucznia.
5.Rola nauczyciela w kreowaniu
kariery szkolnej i zawodowej ucznia.
6.Nauczyciel szkolnej
przestrzeni uczenia się opartej na dialogu edukacyjnym.
7.Specyfika pracy edukacyjnej i
wychowawczej nauczyciela edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
8.Nauczyciel wobec wyzwań
współczesnej szkoły i wyrównywania szans edukacyjnych:
- Nauczyciel uczniów ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Nauczyciel uczniów
dotkniętych problemem nierówności społeczno-ekonomicznych.
- Nauczyciel w środowisku
wielokulturowym.
- Rola nauczyciela w zakresie wspierania
rozwoju uczniów zdolnych.
- Nauczyciel wobec edukacji
ekologicznej i zdrowotnej.
- Nauczyciel jako kreator
bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego uczniów.
9.Nauczyciel andragog wobec
uczenia się dorosłych i wyrównywania szans edukacyjnych w kontekście
całożyciowej edukacji.
10.Cyberprzestrzeń nowym
wyzwaniem dla nauczyciela.
11.Specyfika pracy nauczyciela w
czasach pandemii i niepewności jutra.
12.Dylematy, problemy i wyzwania
nauczyciela współczesnej szkoły.
13.Sukces zawodowy oraz
wypalenie zawodowe współczesnego nauczyciela.
14.Perspektywy rozwoju zawodu
nauczyciela.
15.Specyfika oraz zadania
współczesnej edukacji nauczycielskiej.
Zapraszamy Państwa do debaty nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed
nauczycielami, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej.
Wymiana myśli i doświadczeń służyć będzie refleksji nad współczesnym uczniem,
determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
Szczegółowe informacje