22 marca br., odbyło się Seminarium Naukowe pt. ,,Cyfrowe dzieciństwo, cyfrowa młodość, cyfrowa nauka – Wolność i zniewolenie młodego człowieka w przestrzeni mediów cyfrowych’’. Organizatorem wydarzenia był Instytut Nauk Społecznych.
Obrady składały się dziewięciu bloków tematycznych:
- Uzależnienie od świata wirtualnego
- Mowa nienawiści i hejtu w internecie
- Dziecko jako ofiara cyberbullyingu
- Fonoholizm – oblicza nadużywania smartfonów
- Portale społecznościowe – czy to współczesne targowisko próżności?
- Cyfrowy świat dorastania i edukacji w czasie pandemii
- Zalety zdalnej edukacji pandemicznej
- Osamotnienie w procesie edukacji zdalnej
- Jak bezpiecznie korzystać z cyberprzestrzeni?
Celem debaty była próba przedstawienia zalet oraz niebezpieczeństw, wynikających z wykorzystania mediów cyfrowych. W trakcie obrad zasygnalizowano także skutki niewłaściwego wykorzystania środków masowego przekazu oraz ich oddziaływanie na rozwój i życie człowieka. Zwrócono uwagę na potrzebę objęcia dzieci i młodzieży troską oraz wyposażenie ich w umiejętności właściwego poruszania się po świecie cyfrowym.