W miniony
czwartek odbyła się Ogólnopolska Konferencja Naukowa on-line pt. „Nauczyciel
wobec uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w szkole i w jej otoczeniu
– możliwości, wyzwania i dylematy”, w
której uczestniczyli przedstawiciele ośrodków naukowych z całego kraju oraz
uczelni zagranicznych.
Celem
wydarzenia była debata nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości,
teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed
przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą
się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju
profesji nauczycielskiej.
Wymiana myśli i doświadczeń nad pracą nauczyciela,
posłużyła jednocześnie do pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad
determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
Podczas
podsumowania obrad stwierdzono, że ważnym fundamentem zmiany w myśleniu o szkole i nauczycielu jest przede
wszystkim świadomość przyspieszonego rozwoju cywilizacyjnego, którego skutki
można oceniać zarówno w aspektach pozytywnych, jak i negatywnych.